Valokuva / Heimotyö / Penkillä istujat

Penkillä istujat

Ryhmäkuva
Kuvan lisätiedot

Penkillä istumassa vasemmalta: Antti Kepanen, Juho Lempessalmi, Martta Kovalainen (pikkutyttö), Heikki Visamaa, ? Ievala, Sohvi Ievala (huivipäinen nainen). Toisena oikealta Anna-Mari Hirsso (valkoinen huivi päässä

Karjala-kerhojen Keskusliiton urheilukisat Haukiputaan Martinniemessä vuonna 1936. Pentti Arhippainen: Valokuvassa penkin päässä istuu Pekka Remsu, syntyisin Uhtualta. Seuraavana Juho Lempessalmi (piippu suussa), alun perin Suopassalmelta ja kuului Larionoffin sukukuntaan. Seuraavana pikkutyttö Martta Kovalainen, jonka vanhemmat olivat Uhtualta. Neljäntenä Kivirannan Timo,kotoisin Kiestingin Sohjanansuusta, Pestrikoffin sukukuntaa. Viidentenä ja kuudentena istuvat Antti ja Olga Ievala, alun perin Uhtuan Alajärveltä. Antti Ievala oli alun perin Artamon Ijevleff ja Olga Ievala eli Ksenia oli syntynyt Uhtuan Enonsuussa Tihon Mitrofanoffin perheeseen. Näiden kilpailujen eräs parhaimpia urheilijoita oli Uhtuan Lamminpohjassa syntynyt Vaseli Partanen. Vaseli oli Veera Partasen,(myöhemmin Veera Virran) ja Kyllikki Partasen (myöhemmin Kyllikki Arhippaisen) veli. Martinniemi on ollut teollisuuskylä Haukiputaan kunnassa, mutta tätä nykyä kun Haukiputaa on liittynyt Ouluun, on se yksi Oulun kaupunginosa.